Lussekatter och julmys!

Dagen började väl lite sisådär... Vaknade och hittade Robin i soffan där han hade somnat efter en vild lagfest. Inte så illa det kanske, man börjar ju bli van ;). Men när jag upptäkte att han har lämnat lite spår efter sig lite överallt i vardagsrummet, på min dator bland annat, då var han jävligt billig ska ni veta! Tyvärr föddes jag inte med egenskapen att kunna vara arg någon längre tid så det gick över rätt fort. men skrubba fick han allt göra. Och precis när han ligger på knä och försöker få bort fläckar från soffa och matta så ringer det på dörren... Haha, jag fattade med en gång att det måste vara Malin och Tony, och mycket riktigt. Aldrig har ett besök från dem varit så lägligt! Haha... Där fick han allt skämmas! :)
Sen åkte jag och handlade på Willys (det gick rykte om billig saffran där, och så var fallet, lite kort datum och två påsar saffran var mina för 10 spänn!). Så det blev en riktig storhandling och jag han även med en snabbis på IKEA, behövde lite servetter (till mor) och förlängningssladdar. Och precis som vanligt så slank det med lite ljus :). Ja, jag är beroende :).

Sen blev det lussekatts-bak hela eftermiddagen. Fint det! Robin och jag skulle bakat ihop, men han orkade inte ens peta i russinen så jag fick baka själv. Konstigt nog blev han piggare precis när jag satte in sista plåten i ugnen :S, jag vet inte riktigt hur det gick till.... Men i alla fall var han pigg nog att fika lite, haha. Är man någonsin för dålig för det? 

Mmmm.....

Han fick i alla fall smaka på sin egen medicin, för när jag var dålig efter klassfesten då tyckte han minsann inte ett dugg synd om mig. Det var mest hånskratt och flin hela den dagen. Så idag var det payback-time och jag har gått och flinat åt honom och inte tyckt ett dugg synd om honom....
Visst r det märkligt att det är aldrig så synd om en som när man är bakis. Märkligt att ingen annan tycker det... :)

Ikväll ska vi till hem till familjen med Peltolas och Malin och Tony, det blir lite glöggmys och annat gott har jag hört... :)
Det ska bli skoj :). 

Har laddat hela dagen med massa julmusik, har laddat ner Charlotte Perellis julalbum - Rimfrostjul. Helt okej faktiskt, inte bara traditionell julmusik utan lite annat också. Men givetvis blev det lite Carola också. Det är så det måste vara....

Nu ska jag snart börja göra mig i ordning... 
Visst är det mysigt med alla adventsstjärnor och ljusstakar förresten! Jag myser!♥   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0