Hemma!

Nu börjar det verkligen bli dags för lite uppdatering här!
Det är inte så att jag har varit lat, tvärtom. Jag har befunnit mig på Friskis&Svettis kurs i Stockholm.
Fast jag misstänker starkt att det var någon typ av fatcamp med tanke på allt som jag blev utsatt för! :)
Det har i alla fall varit helt otroliga dagar - kanonfint väder, underbara människor och väldigt mycket träning.

Så...
I onsdags kväll begav vi, Tenny och Rickard och jag, oss mot Stockholm och Lillsveds folkhögskola. Efter en dryg tågresa och taxifärd kom vi tillslut fram...
Och vilket ställe!
En stor herrgård ute på Värmdö i Stockholmsskärgård, släng dit Hugh Heffner och ni har ett mansion! :D

Jag fick eget rum första natten, trodde jag i alla fall...
När jag vaknar morgonen efter inser jag ganska snabbt att jag inte är ensam i rummet. Mitt i natten hade alltså min rumskamrat Erika anlänt utan att jag hade vaknat - lite obehagligt!
Det visade sig att hon var en riktig kanontjej! :)

Torsdagen började ganska lugnt, hade ett teoripass på morgonen och vi var alla ganska spända på vad det där "utepasset" skulle innehålla...
Till min stora fasa visade det sig vara löpning. Jag, som inte sprungit någon längre sträcka sen gymnasiet skulle ut och springa ett lågintensivt pass. Första tanken var att ta första bästa tåg hem, men efter lite pepp från diverse kursdeltagare kom jag i alla fall ut på den där löprundan.
Och det ska ni veta - fy fan vad duktig jag var!


Faktum är att jag ska införa en ny sak här i bloggen, ni vet alla stora bloggar (jag vet att jag inte räknas dit, jag har inte fått storhetsvansinne...) har någon typ av återkommande inlägg, dagens outfit, listor av olika typer osv.
Så jag tänkte ha en egen lista.
Nu undrar ni vad jag kan tänkas ha för lista att dela med mig av...

Jo här kommer det:


Saker som kan dra åt HELVETE!
och första platsen givetvis:
1. Löpning

Jag har under kursen fått det bekräftat att löpning verkligen inte är min grej. Efter olika typer av intervallträning och både lågintensiv och högintensiv löpning så har jag helt enkelt dragit den slutsatsen. Men någon gång lovar jag att ta tag i det där...
Det måste ju gå att lära sig?
Men inte idag och förmodligen inte imorgon heller ;).
Nu har jag gnällt färdigt... :)

Dagarna i Lillsved gick fruktansvärt fort och jag har lärt mig enormt mycket.
Det har varit väldigt händelserikt och intensivt men det har varit helt underbart.
Och vilken mat! I like!


Vissa minnen sitter lite djupare än andra och jag kommer t ex aldrig att glömma Veronicas kommentar på Välkomstkvällen då hon berättade att hon hade en banan på rummet "Ifall man blir sugen..."  Varpå vilda diskussioner startades angående vad det egentligen var hon var sugen på?
Och festen sista kvällen då vi redovisade våra spexuppgifter med Spåntanjympa, kurssammanfattning i levande diabildsform och Combatsurvival-jymping i Norrköping. "Nu spjälkar vi!"

Hur som helst... Vi ses på Facebook kära funkisar :)



Nu är det snart dags för Barcelona, hinner ju knappt packa upp väskan förrän det är dags att ge sig av igen :).
Men ett hektiskt liv är ett bra liv :).


Men ett par inlägg innan avfärd ska nog hinnas med, inte minst för att göra mina kära klasskamrater nöjda ;)




Kommentarer
Postat av: Fia

Du kan springa med mig! :D Jag jobbar på det, fast det går sådär. :P Skulle sprungit igår, men var halvt död. :P Men ikväll, då jävlar! :D

2009-04-07 @ 11:52:27
URL: http://fiagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Lina

2009-04-07 @ 16:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0