Svårt att slita mig...

Okej, nu är det definitivt sista inlägget innan vi åker. Har lite svårt att slita mig från datorn märker jag. Kan det vara lite separationsångest kanske? ;)
Hur som helst...
Kvällen har gått åt till att packa färdigt, ta upp allting igen och packa om för att slutligen ändra mig och få göra om allt från början igen. Det gäller ju att packa så strategiskt som möjligt, och det mina vänner, är en hel vetenskap!
Eftersom vi bara ska ha varsitt handbagage och inga stora resväskor gäller det att packa så lätt som möjligt. Vi ska ju trots allt till Barcelona och om jag känner mig själv rätt så kan det bli en del shopping.
Så, det finns vissa saker jag har tänkt på i min packning.
Enbart minimala trosor - här får man inte vara dum, det gäller att spara in på allt tyg!
Ankelsockar - tar mindre plats än vanliga. (några få kvadratcentimeter på sin höjd, men ändå... det kan vara viktig yta!)
Kläder som man kan ha i lager på lager. Ifall det skulle bli trångt i väskan på vägen hem så får jag helt enkelt ha mycket kläder på mig.
Ballerinaskor - som har legat i press hela kvällen för att ta minimal plats. (frågan är om de någonsin kommer se ut som vanligt igen?)
Om det ändå skulle bli trångt när det är dags att ge sig hemåt, så får det tyvärr bli så att  lite av Robins kläder ryker... men det är bara i absoluta nödfall (kan mycket väl vara så det blir...)
Och förresten, vad är det för jäkla hittepå att man inte får ha en axleremsväska på sig (plus ett handbagage).
Nu var jag alltså tvungen att packa ner väskan i väskan.... och alla dessa regler angående vätska, suck.

Men det verkar som att det var fler än jag som hade problem med packningen... Jessika verkade ha en smärre kris innan och det visade sig (till allas förvåning) att hon hade packat mycket mindre än vad man får ha. Oh my God!
Men vad jag förstår så har hon planerat en del shopping :). Vi diskuterade nämligen detta när vi stod vid bankomaten innan idag och Jessika skulle försöka få ut lite Euro. För första gången fick vi (jag och Robin) vara med om att automaten spottade ut kortet igen för att det gick för långsamt. Ingen var förvånad över att det var just Jessika som råkade ut för detta... :D


Okej, jag gör ett nytt försök...
Godnatt och puss och allt sånt där...

...och Sandra... Jävel kan du vara själv! ;)




Kommentarer
Postat av: Therese Turesson

Hoppas ni får en mysig resa! Hade inte vart helt fel att komma iväg. :)

2009-04-08 @ 22:48:53
URL: http://thereseturesson.blogg.se/
Postat av: Jessika

hahaha, shopping blev det en del ja :D men inga kläder rök ;D jag var ju duktig, på att packa, inte på att ta ut pengar ;p haha.

2009-04-14 @ 14:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0