2009 i bilder

Jag får väl precis som alla andra försöka sammanfatta detta fantastiska och slitsamma år i några bilder.

Januari

Januari inleddes i Ängelholm där nyårsafton firades med dunder och brak. Kallt som tusan var det men vilken kväll vi hade!
Martin blev myndig och det firades med kalas.
I övrigt var januari en lugn månad, skolan började igen och det var såklart skoj att få träffa alla igen :)

Februari

I februari hände det desto mer. Robin skar sig i lillfingret och fick opereras nere i Malmö. Han blev efter det sjukskriven i 3 månader. I februari blev det också bestämt att jag skulle försöka bli Friskis&Svettis-ledare. Uppjympan gjordes och klarades.
Jag gjorde min praktik på Lokaltidningen i Ljungby och Alvesta och fick känna på hur det var att vara annonssäljare.
Klassfesten hos Thomas får inte heller glömmas bort.

Mars

v.13 åkte vi till Klövsjö med Robins familj och goda vänner till dem. Vi hade en helt fantastisk vecka med mestadels fint väder. Jag åkte skidor som aldrig förr :)
Mars innebar också Robins födelsedag, träff med tjejerna från gymnasiet och klassfest hos Sandra på Ljungfällevägen. Men det vill vi (läs: jag) helst glömma. ;)

April  

I början av april åkte jag på F&S-kurs i Stockholm, Lillsved närmare bestämt. Intensivt och galet var det och det fanns stunder när jag trodde att jag skulle dö (nästan i alla fall...). Jag kom fram till att intervallträning och löpning helt enkelt inte är för mig och det hamnade på min lista över saker som kan dra åt helvete.
Över påsken åkte vi till Barcelona med Robins familj. Vi turistade, shoppade och bara hade det gött. På bilden ser ni Robin och Jessi på Camp Nou. Recreativo de Huelvas (?) mötte Barcelona har jag för mig ;)
Jag klarade också F&S teoriprov och var ett steg närmre att bli basjympa-ledare.
Karin och pappa blev ett år äldre.

Maj 

Malin och Tony blev Virestadbor och flyttade in i det nya huset i månadsskiftet mellan april och maj.
Sofie och Petra ställde till med släktträff i eneborg för alla på farmors sida. Både kända och okända ansikten dök upp och det blev en alldeles jättelyckad kväll.
I mitten på maj åkte jag till Ljungskile för att gå steg 2 utbildningen inom Friskis. Mycket bättre och roligare än steg 1. Ingen löpning så långt ögat nådde! :D
Men det bästa och mest galna i maj måste ändå bli klassresan till Göteborg-Kiel. Helt oförglömligt och sååå roligt!♥

Juni

Vårterminen slutade och jag gick tillbaka till jobbet på heltid igen.
Fannys och Olas studenter firades och jag var med i en makeover på Diödagen.
Mamma, Karin och jag åkte också upp till Kungsbacka och tittade på hundvalpar. Bella valdes ut :)

Juli 

I juli var det dags för fest i eneborg med sommartema. Helt fantastiskt!
Vi var också en sväng nere i Ystad där mamma och pappa hade hyrt en stuga tillsammans med Ingrid och Magnus. Skitväder var det, men det var ändå skönt att komma hemmifrån lite.
Mamma fyllde 48 år.
Mormor gick bort i slutet av juli, två dagar innan hon skulle fyllt 84 år.♥

Augusti

Den 7 augusti föddes Agnes. Lilla charmtrollet och det gosigaste som finns.♥
Dagen innan hade vi begravt mormor och det kändes fint på något sätt att Agnes kom då. Ett liv avslutades och ett annat började.
Augusti var också den månad då jag äntligen blev färdig ledare. Jag klarade diplomeringen och ledde därefter mitt första jympapass. Gött!
Skolan började igen och vi hann med en kräftskiva ute i Göteryd innan augustis dagar var slut.

September

Älmhultsdagarna besöktes såklart. Förfest hos tvillingarna i Mickes lägenhet. Bra fest som vanligt i det sällskapet. :)
Jag lyckades bli ett år äldre jag också, 21 närmare bestämt. Firade med kalas i lägenheten och fick en rosa ipod av Robin.

Oktober 

I oktober verkar jag nästan ha gått i ide. Tittar man i kalendern är det enbart plugg som står uppskrivet och det kan nog faktiskt vara så att det var det jag sysslade mest med den här månaden.
Vi hann i alla fall med en resa till Tyskland med jobbet (för att fylla på både förråden och oss själva), på kvällen var det Speak för hela slanten. Den där lila gummiringen (med knottror) vill ni inte veta vad man skulle använda den till. Vi fick den i alla fall.. Jag och Robin. Och jag lovar och svär att den aldrig har använts. På något sätt.
Vi hade också en överraskningsfest för Rickard som Carolina och Elin låg bakom. 

November 

November var månaden då allt kändes ganska jobbigt. Skolan hann ikapp och allt som jag skjutit på framtiden var det nu dags att ta tag i.
Därav blev det just plugg som präglade november och det var riktigt tungt vissa stunder. Då är det tur att man har världens bästa klasskompisar som ställer upp och festade lite med mig när jag som mest behövde det. Kärlek till er!♥ På bilden var vi hemma hos Jennie och tog det ganska lugnt. Spelade spel och drack cider :)
I november döptes Agnes och jag började få lite julkänslor och spelade årtets första julmusik.

December

December innebär jul och julstök och så har det blivit även i år. 
Efter att skolan slutade kunde jag börja slappna av lite och ta tag i allt annat som väntade. Ett helt nytt jympapass bland annat. Julen i år blev lugn och skön och firades med både min och Robins familj. Lite extra spännande var det eftersom det var Agnes första jul. 
Innan juldagarna tog vid hann vi med lite mys hos Sandra och det var det som fick avsluta den här terminen. Snacka om lättnad!
Och nu är även julen avklarad med allt var det innebär. Julaftonsmys, kalkonmiddag och fest på juldagen, genimästerskap med Robins kusiner och galen mellandagsrea i Växjö. 

Nu har alltså 2009 gått och imorn efter tolvslaget börjar det nya året. Ett år med nya äventyr och upplevelser. Kinaresan kanske den största av dem. Annat att se fram emot är resan till Finland över påsk (julklapp från svärmor och svärfar) och semestern på Kreta nästa sommar. Att det kommer att bli ett fantastiskt år är jag helt övertygad om. Vi tar ju dessutom examen efter att ha slitit i två år. Och efter det väntar kanske nya möjligheter. Den som lever får se. 
Nu vill jag slutligen passa på att önska er alla ett Gott Nytt År och att ni får en helt underbar nyårsafton. Mitt år slutar där det började. I Ängelholm med ett helt underbart gäng med människor. 

Vi hörs och ses!
Kram Lina 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0