Sylta och Safta

Idag har jag lekt husmor ska ni veta! Fick svarta vinbär av Ingrid för nån vecka sen och hade hela frysen full med blåbär. Så det har kokats och kladdats idag och det hela har resulterat i svartvinbärsgelé (som förövrigt är typ det godaste som finns!) och blåbärssylt. Det har tagit hela dagen det här.. Så som jag kladdade och höll på så blev det massa disk och blåbärskladd och svartvinbärsmos över hela köket. Men det var det värt! Riktigt kul att vara lite duktig för en gångs skull :).
Och sen avslutade jag det hela med att köra igenom mitt jympapass. Det var riktigt svettigt, men kul också för nu börjar jag kunna det hyffsat bra. Diplomering den 3 aug, iiih! Nervöst!


Nehe, nu får jag skriva lite etiketter till alla burkar som står och väntar på köksbordet :)







Kommentarer
Postat av: Catrin

Måste säga att jag är helt imponerad :)

2009-07-26 @ 21:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0