Söndag

Visst får man alltid lite ångest på söndagen? Sista dagen på helgen och oftast ingenting planerat så att man känner pressen på att göra allt tråkigt som man kanske försummar i veckorna, städning och sånt alltså.
Oftast så brukar jag och Robin ge oss ut en sväng i Diö på söndagar. Först cyklar/går vi till Robins familj och kollar läget där, uppdateras lite om vad som har hänt i veckan och vad som kommer att hända den närmsta framtiden. Oftast är Tony på baksidan och pysslar med någon projekt. Det har varit allt ifrån gräsmatteutjämning, plantering, altanbygge m.m. Han har myror i brallan den mannen!
Efter det brukar vi ge oss bort till min familj, där blir det alltid fika - inga undantag! Och vi brukar bli kvar där en bra stund. Jag och mamma brukar ha en hel del att avhandla framåt söndagen :)

Men idag blev det ingen vanlig söndag. Dels för att Robin inte är hemma, han är och fiskar i Helsingborg, och dels för att mamma och pappa inte är hemma. Så jag har suttit hela morgonen och försökt komma på rörelser till mitt baspass - trodde faktiskt att det skulle bli lättare. Men icke! Så vi får se vad det blir av det här... Jag kborjar känna mig lite stressad nu faktiskt. För det är bara lite mer än en månad till min diplomering är och det är mycket som ska hinnas med innan dess. Bara att lära sig allt utantill så att jag känner mig tillräckligt säker kommer att ta mycket tid. Och det ska spelas in musik, sättas rörelser, provjympas m.m innan dess.
Så det är bäst att jag sätter fart med en gång...


Ha en bra söndag :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0