Vilken kväll!

Det blev en riktigt lyckad kväll det här vill jag lova. Hade egentligen inga som helst planer, Robin skulle iväg och spela poker så jag hade tänkt spendera kvällen i min ensamhet. Men när vi kom hem från jobbet så bestämde vi oss för att sticka ner till Robins föräldrar (och syskon) och hälsa på eftersom farfar Pepe och Tonys kusin med sambo var på besök. Pepe bor nere i Helsingborg så han träffar man inte så ofta och kusinen från Finland hade vi inte träffat innan. Så det blev en kväll med grillad lax, jordgubbar med glass, för mycket vin och lite fotboll också. Inte så smart att dricka vin kanske eftersom jag ska jobba 6-12 imorn. Men, men... En fin sommarkväll som den här kräver nästan lite vitt vin ;).
Vi var ett glatt gäng borta på Gemlagatan, Malin och Tony var där, Ålle var på besök från Götet och som sagt tre finnar - varav en från Skåne :)
Men nu är jag hemma igen... Malin körde ner Robin och TJP till Älmhult (för pokerspeleriet som jag nämnde) och jag åkte med som sällskapsdam. Alltid trevligt att prata lite med Malin :)
Man blir så glad när man ser hennes lilla mage :)
Diskuterade lite namn och så idag, svenskt, kort och gammalt verkar det som att de är inne på. Och det är precis i de banor jag tänker - å deras vägnar givetvis ;)
Vi pratade också om hur vi reagerade när vi fick reda på att de skulle ha barn... Först fattade jag ingenting, sen började jag storgråta, haha. Ja herregud, det känns som bara ett par veckor sen och nu har tiden bara sprungit iväg och det är snart dags för en liten i familjen Peltola :)
Jag längtar!


Men nu får jag nog ta och slita mig härifrån, måste vattna mina land ute innan jag går och lägger mig :)
Vad vuxet det lät :P
Ska ni se fotbollen imorn föresten? Eneryda - Liatorp
Det ska jag i alla fall :D



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0