Lunch

Nu är det lunch här i företagshuset där jag sitter. Vilket betyder att man får se lite människor för en gångs skull.
Det är väl det som är det tråkiga med denna praktiken, att jag sitter själv på ett kontor tillsammans med annonssäljaren Robban. Första dagen när jag var i Alvesta så fanns det ju i alla fall en redaktion och det fanns folk att prata med.
Robban är i ärlighetens namn inte jättespännande. Att folk dessutom verkar tro att jag är någon typ av älskarinna till honom när vi är ute på stan (kundbesök) gör ju inte saken bättre. Men, men, folk får väl glo bäst de vill :).

Jobbet är det inget fel på. Jag hjälper Robban att ta fram olika prospects och suspects (som vi så fint har fått lära oss i skolan att det heter), alltså möljiga kunder. Både nya och gamla.
Vi är också ute på en del kundbesök och jag har fått lära mig lite om hur deras datasystem fungerar. Så tiden flyter på...
Det har ju redan gått mer än en vecka. Och hela nästa vecka ska jag vara i Alvesta eftersom Robban ska utomlands.
Att han ska ut och resa medför dessutom att vi har massa jobb att göra denna vecka eftersom han måste jobba in en hel veckas arbete. Jag börjar misstänka att min praktik kom väldigt lägligt :). Men det är bara bra att jag har något att göra :)

Jag har börjat planera lite inför sommaren också. Måste komma igång med jobbet så fort som möjligt. Nu när Robin är sjukskriven dessutom och ska få sina pengar från Försäkringskassan (det har man ju hört hur lång tid det tar...) så behöver jag få igång min inkomst. Studiebidraget kommer vi inte långt på :). Får väl börja låna i värsta fall, men fram till sommaren ska vi nog klara oss :). Tur att man har varit lite ekonomisk och sparat en del.
Behöver också reda upp det här med min tjänstledighet till hösten, en dag i veckan borde vara lagom, men kommer inte ihåg vilken dag vi bestämde oss för att ha träffar i skolan :S. Typiskt mig! :) 


,back to work♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0