Vad jag är duktig!

Det är faktiskt så jag känner mig nu.
För det har varit en riktigt bra och effektiv eftermiddag.
Vi var borta hos mamma och pappa och drack lite kaffe, passade även på att kolla till båten som står på deras baksida. Robin hade köpt lite åror och så som pappa och Martin hjälpte honom med, så imorn är det dags för sjösättning
Sen var jag en sväng på biblioteket i Diö och förtidsröstade, så nu behöver man inte fundera mer på det :).
Var dock lite väl oförberedd och hade inte alls läst på, men jag röstade i alla fall utifrån det lilla jag visste. Och jag röstade i alla fall, många gör inte ens det... (passar därmed på att uppmana er till att gå och rösta, för det är faktiskt både en rättighet och en skyldighet! Sådär, nu fick jag moraltanta mig lite också :P...)

Och vet ni vad jag precis har gjort?
Det är detta jag är mest stolt över :)
Jag har varit ute och sprungit, eller sprungit var kanske att ta i... men joggat i alla fall. 4 kilometer.
Fattar ni hur långt det är för mina korta ben?
Jag vet inte vad som hände riktigt... Men när Robin skulle iväg på träning så kände jag att jag inte kunde sätta mig i soffan med gott samvete. Så det var bara att dra på sig träningskläderna och leta upp mp3-spelaren och ge sig ut.
Musiken kunde dock ha varit lite bättre planerad... Eftersom detta bestämdes väldigt fort och impulsivt ville jag inte ge mig själv en chans att hinna ångra mig genom att sätta mig och ladda in ny musik, så det fick helt enkelt bli den musik som fanns. Och eftersom mp3n satt fastspänd på armen under tröjan så var det lite knepigt när man behövde byta låt. Tänkte först att det inte spelade så stor roll vad som spelades, men försök att springa till Beyoncé - If I were a boy så får ni se! Det såg nog ganska roligt ut kan jag tänka mig. Det gick som i slowmotion. Och jag som har korta ben och tar väldigt korta steg behöver ganska snabb musik för att kunna hålla takten. Och på slutet, precis när det är sådär jobbigt så att man tror att man ska kräkas, då kommer låten Going under med Evanescence - Jo tack jag kände att jag var på väg att gå under, inte riktigt den sortens pepp jag behövde.
Och inte nog med att jag har joggat, jag har invigt den nya pilatesbollen som Robin kom hem med igår :)
Ska jag ta det som en pik föresten? Att han köper värsta träningspaketet med pilatesboll, massa olika gummibandsgrejer och nån annan boll? Är det kanske så att han tycker att jag börjar bli helt sjukt otränad och att det dallrar liiite för mycket både här och där? :P
Nejdå, jag skojar bara..
Klart att han inte tycker! :)
Men den där pilatesbollen var inte helt lätt ska ni veta, det tog ett tag innan man fick in tekniken. 

Så nu känner jag mig helt klart nöjd med dagen.
Och tack Fia för att du (helt omedvetet) gör mig otroligt pepp :)
Nu ska jag bli lika snygg som du ;)
Hoppas att fystestet gick bra idag!?

Nu tänker jag faktiskt inte göra ett skit mer idag. Det har jag förtjänat - för jag är grym!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så bra! <3

2009-05-26 @ 22:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0