Fredagsfeber...

Igår tog jag tjuren vid hornen och gick och vaccinerade mig. Efter att ha velat fram och tillbaka och utan att kunna bestämma mig så är det nu gjort i alla fall. Om valet är rätt eller fel återstår att se, men de säger ju att de som blir dåliga av sprutan hade blivit ännu sämre av själva influensan.
Det är därför som jag sitter här med feber och försöker komma fram till vad jag tycker om det egentligen.
Ja, den här baconfebern engagerar verkligen hela Sverige och Världen och det finns tusentrals olika åsikter om huruvida man ska ta sprutan eller inte. Det som var avgörande för min del är att det pratas mycket om att vi ungdomar drabbas extra hårt och smittas lätt eftersom vi inte har ett lika utbrett immunförsvar då vi t ex  inte var med under "Asiaten", "Spanskasjukan" osv. Dessutom vill man ju inte vara orsaken till att någon annan får svininfluensan.
När vi sen pratade i skolan om det och Nenne rekomenderade oss att ta den med tanke på Kinaresan i mars så var det inte så mycket mer att fundera över.


Men visst känns det tråkigt att man ska behöva bli sjuk av sputan som man tar för att man inte ska bli sjuk?
Jobbet idag gick otroligt segt, började lugnt i morse men ju längre dagen gick ju sämre blev jag. Och när jag kom hem hade jag alltså feber. Ont i armen har jag haft sen igår...
March i säng kl 16.00 i eftermiddags, och nu vaknade jag igen för en liten stund sen.
Trött och sliten och väldigt nöjd med mig själv eftersom jag satte upp alla stjärnor och gardiner igår. Det är mysigt nu :)

Nu tror jag att jag ska vila lite till, Robin spelar match så jag är hemma själv...
Hoppas att ni fredagsmyser riktigt ordentligt :)




Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0