Vintertid

Är det någon mer än jag som känner att man äntligen har fått komma ifatt igen?
Jag behövde den här timmen, helt klart. Har varit så trött och sliten i några veckor nu, men det känns redan så mycket bättre. Jag väntade med att ställa om klockorna till imorse, gissa om det var skönt att vakna klockan tio och kunna vrida tillbaka en timme!
Så jag gick upp och fixade iordning lite frukost, tände lite ljus och så... För det var verkligen ruggigt då.
Robin var inte alls lika pigg, men han höll mig sällskap en liten stund innan han la sig framför tvn.
Idag har det faktiskt blivit lite gjort, hann med att skriva lite på hemtentan (snart färdig, pjuh!) och slängde ett öga på Batmanfilmen som Robin tittade på. Och nu i eftermiddags kom Malin och Agnes och hälsade på lite.
Mys <3
Har även hjälp pappa att ta upp båten för vintern, så nu blir det inte mer fiskat den här säsongen. Men vinterfiske ska det väl forhoppningsvis bli i år också. Och korvgrillning :P
Nu sitter jag och knåpar ihop en liten inköpslista till Ullared, det är visserligen flera veckor till vi ska dit men jag kom på lite saker som jag behöver köpa så det är lika bra att skriva upp det innan det glöms bort.
Bara massa praktiska saker än så länge, som gardiner, dukar, grytlappar osv. Men det är ju sånt jag tycker är roligt :)
Köpte förresten nya krukor på Skinnarnas i Ljungby igår. Blev supersnyggt i köksfönstret :)

Nu måste jag passa köttgrytan som står på spisen, den börjar bli klar nu efter att ha stått och puttrat i ett par timmar. 
Sen ska vi till älmhult en sväng och hämta bilen som har stått där över natten.. Måste ju kunna ta mig till Växjö imorn - då är det studiebesök :)




♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0