...intressegruppers strävan...blaha...blaha...

Nu kände jag att jag körde fast här... Kan ingen vänlig själ tala om för mig vad lobbyverksamhet är så att jag kan fortsätta med mitt pluggeri? Någon?
I västa fall får jag väl lägga ner min lobbyverksamhet (är det rätt använt?) och slänga mig framför tvn nu. Har suttit och pluggat i alldeles för många timmar nu, så det svider lite i ögonen. Har inte så mycket kvar nu och det är väl tusan också att man ska köra fast på sista uppgiften!
Sandra slog upp ordet lobbyverksamhet föresten, men det blev jag inte klokare på...

"Olika intressegruppers strävan att inofficiellt utöva påtryckningar på politiska beslutsfattare... Vanligt i EU och USA, viktig del av det politiska livet"

Är det bara jag som är puckad, eller är det helt enkelt liiite svårt att förstå?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0