Snökaos

Jag ber om ursäkt för den bristfälliga uppdateringen den här veckan. Det är mycket som ska skötas vettni och jag har inte riktigt haft tid. Det har varit träning och OS-tittande blandat med brödbak och räkfrossa. En ganska bra vecka överlag.
Igår var det som sagt räkfrossa hemma hos oss. Vi bjöd hem mamma, pappa, Karin och Martin till oss och det blev en jätte trevlig kväll. Let´s Dance, OS-silver, hockey m.m hanns med mellan varven.
Nu sitter jag hemma hos Robins familj och väntar på att kaffet ska rinna ner. Vi gav oss ut i snön Robin och jag och det var ganska tungt att promenera i den blöta och tunga snön. Bilen är helt insnöad och om hyresvärden är lika snabb på att skotta som vanligt så får vi nog ut bilen lagom till våren.
Vet ni föresten vad jag gjorde till frukost idag?
- Dinkelpannkakor. Det var fantastiskt gott måste jag erkänna. Med lite blåbär och kokosflingor till.

Här har ni receptet:

2 1/2 dl siktat dinkelmjöl
6 dl mjölk
3 ägg
1 tsk salt


Blanda mjöl och salt. Tillsätt mjölken lite i taget. Blanda sedan ner äggen.
Låt stå och svälla i minst 15 minuter.

Kanongott! Och superenkelt!



Nu är det dags för kaffe :)
God Lördag på er!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0