Blä!

Gud vilken soppa det blev!
Jag äkte ner till Älmhult för att träna ett vanligt medelpass idag. Det är med rullande ledare vilket betyder att det är olika varje gång. När jag kommer ner visar det sig att det är jag som ska hålla i passet och då blir det ju givetvis problem. Eftersom jag inte har hört ett ord om att jag ska vara med som en av ledarna så har jag ju ingen musik med mig och det tar för lång tid att köra hem till Diö och hämta den. Vi börjar ringa runt till alla tänkbara ledare som skulle kunna hoppa in för mig och av någon konstig anledning så verkar alla vara i Växjö idag. Som tur väl är erbjuder sig en "pensionerad" ledare för att improvisera om någon bara hittar musik till henne. Eftersom det inte finns någon färdig inspelad musik så fick vi byta CD-skivor till höger och vänster. Men det fungerade ganska bra i alla fall. Efter 4 låtar kom David till vår räddning och kunde köra sitt pass. 
Det kändes ju jättedumt för mig förstås eftersom jag inte hade koll på att jag skulle leda idag, men jag tycker också att det är dåligt att man som ny ledare inte får mer information. 
Eftersom jag blev tillfrågad förra året när jag var med på ett rullande schema så trodde jag givetvis att jag inte var med på något i år då jag inte hade hört något från någon. 
Nu vet jag i alla fall att det är sånt "som ingår" och att det bara skickas ut ett mail med bifogat schema om det.
Det känns dåligt nu i alla fall och jag är helt uppstressad. Min dag är helt förstörd...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0