Helgen

Då var helgen över igen, tiden går snabbt när man har roligt. För det har verkligen varit en rolig helg. Stuga i Åre är bokad och det känns himla kul. Lite avlägset, men det är bra att ha något att se fram emot nästa vinter.
Det blev en jättelyckad fredagskväll. Vi åt och drack gott och spelade spel och skrattade nästan så att tårarna rann. Med vilda gester, Med andra ord och Pictionary blev det. Vi åt tårta också, princess - my favorite. För att fira Emils födelsedag.
Igår hann vi med en sväng på Ikea för att kolla ut ny bokhylla och ny säng till extrarummet. Nu har vi bestämt oss, ska bara låna släpet på jobbet och köra och köpa grejerna. På kvällen var vi barnvakt åt Agnes. Goa unge!
Det gick hur bra som helst :). Tony och Elizabeth kom hem efter en helg i Stockholm och vi var där och åt och myste på kvällen. Både mat och efterrätt helt enligt alla GI-regler som finns (till skillnad från princesstårtan menar jag...). Väldigt gott var det i alla fall :)
Och idag var jag borta hos mamma och pappa en sväng och inspekterade deras renoveringsprojekt. Det ser bra ut. Ikväll blir det nog film - Sherlock Holmes. Började titta på den igår när vi kom hem från Robins föräldrar, men varken jag eller Robin såg mer än ett par minuter innan vi somnade.
Vaknade i soffan mitt i natten och hade ingen aning om var jag var...


Men nu börjar det bli dags att fixa lite mat igen. Fläskfile med pestosås står på menyn.
Hoppas att ni har haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0