Kvinnor och teknik?

Eftersom vi är tvungna att skicka in en kopia på passet till skolan inför Kina-resan har jag gjort mitt bästa för att lyckas få tag på en scanner. Efter många om och men kom vi i alla fall på att Robins föräldrar hade en gammal skrivare med just scanner liggandes någonstans. Den släpade vi alltså hem och nu ikväll när Robin inte var hemma fick jag givetvis för mig att jag minsann skulle koppla in den. Mest för att mörda fördomarna om att kvinnor och teknik inte hör ihop.
Det där med sladdarna var inget problem, två sladdar - två hål. Enkel matematik. Men sen började jävelskapet... Det blinkade ilsket rött och varningstexter rullade i displayen och jag var alltvarligt förbannad ett tag. "Fel svart bläckpatron installerad" stod med stora svarta bokstäver. Men det var ju för i helvete rätt patroner. Jag kollade både en och två och tre gånger! Jag plockade ur dem och satte in dem igen. Jag sa snälla saker till dem och prövade även det motsatta. Och inget fungerade. Men tro inte att jag gav upp. När jag var färdig hade jag svart bläck överallt och var mer än lovligt förbannad. Men scannade gjorde jag. Som aldrig förr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0